HTML

mibajunklehet

Utolsó kommentek

Az Önkormányzat és a Bérlet

2012.01.31. 22:42 mibajunklehet

- magyar rémmese -

Ha megmondanám, honnan tudom, meg kellene öljem a kedves olvasót. Egészségesebb tehát, ha enélkül is elhiszi: a mese létező önkormányzaton alapul, bármilyen hasonlóság a valósággal hihetetlen, de sajnos igaz. A kedves olvasó még így sincs biztonságban, simán lehet, hogy ha elolvassa, magától is meghal. Abszurd horror következik.

Az önkormányzatnál (az egyiknél, de gondolom többnél is) BKV-bérletet adnak a dolgozóknak. Keresetkiegészítés, béren kívüli juttatás, utazási hozzájárulás – ilyesmire gondolnak közben. Jobb is így, hiszen ha például arra gondolnának, hogy a béren belüli juttatás mennyi, attól könnyen valami bajuk eshetne.

Nem adnak pénzt bérletre, hanem megveszik és odaadják a dolgozóknak. Akiknek jár. Így kivédik a bérlet árának nem rendeltetésszerű felhasználását, népszerűbb nevén a csalást, vagy más megközelítésben az inkább rezsire költés-t.

Akiknek nem jár, azok egyébként ugyanúgy irodában ülnek reggeltől délutánig, mint akiknek jár. Hogy milyen logika szerint kerül az egyik irodista ebbe, a másik abba a csoportba, azt tényleg ne akarjuk tudni.

Tehát vannak a bérletet kapó irodisták, akik így – az ő szempontjukból nézve – ingyen utaznak együtt a tömeggel.
(Vegyük észre: azzal a tömeggel, amelyik az önmaga kormányzására kiválasztott magából néhány egyedet, a kormányzás feladatával őket megbízta és hozzá irodistákat is rendelt, hogy azok segítsék a munkát – hát nem gyönyörű kép, ahogy ezek így együtt utaznak?)

Igen ám, de az önkormányzat felelősen kell bánjon a köz pénzével, amiből a bérletet is veszi például. Ennek érdekében a köz pénzéből középvezető irodistákat (mondjuk: irodistábbakat) is foglalkoztat, ők tehát azért kapnak ebből a pénzből, hogy megakadályozzák a sima irodistákat a pénzkapásban, ha úgy vélik, hogy azt nem a kormányzás segítésére költenék. Egyszerű ez.

Persze az irodistábbakat is ellenőrzik a még- illetve legirodistábbak, vajon elég hatékonyan dolgoznak-e, tehát azoknak időről-időre elő kell rukkolniuk újabb ötletekkel, hogy a köz pénzét hogyan védjék meg önmaguktól.

Így lépett érvénybe az új szabály januárban, miszerint a bérletet csak a munkavégzés keretében történő ügyintézéssel kapcsolatos utazásra használhatják a dolgozók. Első látásra zseniális és nagyon mélyen igazságos szabály ez! Ha nem vesszük figyelembe, hogy a bérlet milyen díjfizetési konstrukciót takar, akkor így is marad akárhány látás után is, bár ezt a megközelítést inkább a vaksággal szokták összefüggésbe hozni azok, akik nem a korlátoltsággal vagy az ostobasággal.

Nem tudom, megpróbálta-e már valaki röviden, de érthetően elmagyarázni nekik, mi is a bérlet. Mondjuk engem senki sem kérdezett, de azért megpróbálom:

A bérlet igazolja, hogy tulajdonosa az alkalmankénti díjfizetéssel is igénybe vehető szolgáltatás árát egy maghatározott időszakra számított átalányként előre, egy összegben kifizette, így jogosult ezen időszak alatt a szolgáltatást korlátlan számú alkalommal igénybe venni.

Nyilván nem tökéletes, de a BKV-bérlet értelmezéséhez biztosan jó lesz, le is lehet belőle vonni a konzekvenciát úgynevezett saját szavakkal: a bérlet ára nem függ attól, hányszor utazol vele.

Ez az önkormányzatnak nem sikerült, vagy ha igen, nem zökkentette ki őket nagyon a törvényalkotásból. Az önkormányzat által adott bérlet arra való, hogy az önkormányzati munkavégzés során, ahhoz kacsolódó utazásra használják, és kész! Így például munkába járásra nem, már csak azért sem, mert az igazságtalan lenne azokkal szemben, akik a bérletet nem kapók csoportjába tartoznak ugyanott. Támadhatatlan, nem?

Na és hogy kell ezt a remek szabályt betartatni?
Kidolgozták a rendszert!

Reggel bemegy az önkormányzatba az irodista. Ahogy tud. Ott felveszi a bérletét a bérletőrző irodistától, aláírja, hogy átvette. Dolgozik nyolc órát, ha közben munkaügyben tömegközlekednie kell, akkor megy, viheti a bérletét. Magánügyben nem. Munkaidő végeztével a bérletet leadja, aláírással átveszik. Aztán mehet. Ha közel lakik vagy van saját bérlete, akkor jegyet sem kell vennie.

De komolyan.

 

A bérlet-rendszer tehát sokkal igazságosabban és főleg költséghatékonyabban működik, mint korábban! Gratulálunk, és köszönjük az egészéves odaadó, önzetlen, a spórolás mellett elkötelezett munkáját, satöbbi, taps. És hát karácsonykor jutalom, természetesen.
 

 

61 komment · 4 trackback

Címkék: bkv önkormányzat abszurd bérlet

A bejegyzés trackback címe:

https://mibajunklehet.blog.hu/api/trackback/id/tr974036802

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán Viktor és az ő saját kis feje 2012.02.01. 19:04:34

Orbán Viktor hintapolitikája miatt egyre kevesebb hitele van Magyarországnak....

Trackback: Orbán Viktor és az ő saját kis feje 2012.02.01. 19:04:34

Orbán Viktor hintapolitikája miatt egyre kevesebb hitele van Magyarországnak....

Trackback: Kutyáért ad tűzifát a jászapáti polgármester 2012.02.01. 15:49:39

Pócs János fideszes országgyűlési képviselő 50 kg tűzifát ad minden befogott állatért. Az esti híradóban hangzott el a hír, amely szerint a polgármester arra biztatja a település lakóit, hogy fogdossák össze a városban bóklászó kóbor ebeket, mert az ön...

Trackback: Elkérheti-e a kormányhivatal a tanárok mailcímét? 2012.02.01. 15:47:36

 Miért ne kérhetné, hiszen a tanárok céges mailcíméhez a tárhelyet és a domaint elvileg az intézmény fenntartója biztosítja. A céges mailcímeket pedig minden munkáltató nyilvántartja, egyszeri előzetes írásbeli tájékoztatás után a levelek tartalmá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csárli hárper 2012.02.01. 12:41:19

ha ez igaz, akkor ezek világbajnokok ostobaságban...

...0 .. 0... · http://wece.blog.hu/ 2012.02.01. 12:41:19

csak a nagyobb móka kedvéért, ez melyik önkormányzat?

Muad\\\'Dib 2012.02.01. 12:48:35

Azért némi kiegészítéssel élnék.
1) Magáncégeknél ezzel nincs semmi gond, mert senki nem kap bérletet.
2) Ha utazgatsz a munkád miatt, jobb esetben elszámolod a munkaadód felé, rosszabb esetben kalkulálj úgy, hogy megérje a dolog a fizudból.
3) Van egy erős gyanúm, hogy a poszt írójának nem magával az elmebeteg ötlettel van baja, hanem hozzászokott az előző évtizedekben, hogy az önkormányzati (tanácsi) dolgozó, az valami szent tehén, akinek minden jár.
4) Sajnos még jelenleg is minden jár nekik, mert ha valaki megnézi az ilyen-olyan juttatásokat, fizetéseket, szabadságok mennyiségét, hát látszik, hogy nem hétköznapi halandókról van szó.

stf! 2012.02.01. 12:53:39

@Muad\\\'Dib: Akkor itt az ellenpélda. A feleségem önkormányzati iskolában nem kap, soha nem is kapott bérletet. Most már semmit sem...
Én magáncégnél szerencsére még kapok bérletet, SZÉP-kártyát, kajajegyet.
Ne higgyük már azt, hogy akit az állam/önk. foglalkoztat, annak olyan q... jó!

Muad\\\'Dib 2012.02.01. 12:55:32

@stf!:
Az önkormányzat által fenntartott intézményekre valóban nem gondoltam. Szigorúan a szűkebb értelemben vett önkormányzati dolgozókra. Nem az iskolai tanárokra, stb.

tataugebu 2012.02.01. 12:58:24

Hogy is mondta Nagymester HOFI?: Anyám! Borogass!

Amúgy a cégtől kapott tollat hazaviheti, hogy otthon bevásárló listát írjon? Azt nem kell leadni? És nem kell mintát vinnie, hogy aznap már sz@rt, és nem a céges WC-t használja?!

Most sírjak, vagy nevessek?

Muad\\\'Dib 2012.02.01. 13:00:18

@tataugebu:
A monitorodat a hónod alá csapod és hazamész vele? Na és az asztali telefonodat? Azt is viszed? De azért az asztalt benn hagyod, ugye?

stf! 2012.02.01. 13:00:29

@Muad\\\'Dib: Én dolgoztam ott is. Nekem se járt semmi akkor. De nem kekeckedni akarok, csak mostanában annyiszor hallom, hogy ezek az emberek ingyenélők, csak aki ezt mondja, az nem gondol bele, hogy nélkülük mennyi minden nem lenne...
Abban viszont tökéletesen igazad van, hogy sokan csak áhítoznak olyan bérről, meg egyebekről, amiket például önkormányzatoknál kapnak EGYESEK.
Más meg arról ábrándozik, hogy egyáltalán bért kapjon.

tataugebu 2012.02.01. 13:02:39

@Muad\\\'Dib: Dehogy! Bentmaradok netezni, telefonálni, lábat az asztalra tenni. Az így felhalmozott órákra túlórát fizetnek! :)

Füles [Göd.HU.EU] 2012.02.01. 13:03:54

@Muad\\\'Dib: A 3.-hoz: pedig elmebeteg ötletnek tűnik, hogy ha már megvették valakinek - és elvileg csak az a dolgozó használhatja a saját fényképes igazolványával, aminek a számát rá kell írni a bérletre - korlátozzák a használatát, csak azért, hogy...miért? (Hasonló, mint amikor a korlátlan internet előfizetés ellenére tiltják a használatát)

Muad\\\'Dib 2012.02.01. 13:04:03

@stf!:
Nézd, nekem ismerősöm most épp önkormányzatnál dolgozik. Nem valami nagy fejes, mondjuk nem is portás. 30 nap szabadsága van 27 évesen. Nekem nyugdíjas korom körül lesz ennyi...
Nyilván egyébként esete válogatja a dolgot.

Droidfigyelő (törölt) 2012.02.01. 13:05:43

@Muad\\\'Dib:
Néha én is idegbajt kapok az önkormányzattól, a bürokratikus rettenettől stb, de azért gondolkodjunk egy kicsit.

Akkor lenne igazad, ha vonaljegyről lenne szó, igazad lenne. Minden felhasznált jegy bemutat, jelent, lekönyvel, itt és itt voltam, ettől eddig, köszöntük. De a havi FIX áras bérletet megvenni 100 főnek, majd minden délután leadatni a portán a 100 fővel, csak mert ezzel kivédjük a magáncélú felhasználást (haza nem mehet bérlettel, de kurvázni, kocsmázni, bevásárolni munkaidőben igen), 1952-es kelet-csehszlovák ostobaság, továbbá erősen kontraproduktív, valamint a "kurva anyátok" kategória.

Magustanonc 2012.02.01. 13:05:58

@Muad\\\'Dib: Átsiklottál azon az apróságon, hogy az önkormányzatnak semmilyen kára nem származik abból, ha a bérletet valaki magáncélra használja, ellenben munkaidőt és adminisztrációt igényel a bérletek mindennapos kiosztása és visszavétele, ami további költséget jelent, mint pluszmunka.

Muad\\\'Dib 2012.02.01. 13:07:04

@Füles [Göd.HU.EU]:
A módszer elmebeteg, a cél, hogy a cég/önkormányzat tulajdona nem valami ingyenes ajándékkosár érthető.
Pont nemrég írtam máshol, hogy olyanok a vezetőink, amilyenek az emberek. Csak jobb helyzetből indulnak. De mindenki csak hőbörög, miközben természetes a legtöbb embernek, hogy a céges nyomtatóval nyomtatnak, ami kell irodaszer hazaviszik, stb...

tataugebu 2012.02.01. 13:08:03

@Magustanonc: Márpedig itt rend lesz! - szólt Marika néni, és beseperte a sz@rt az ágy alá! :)

qwertzu 2012.02.01. 13:08:30

Ez így elsőre nagyon hülyén hangzik, de nem lehet hogy azok nem arcképes bérletek? A BKV-nak létezik nem névre, hanem bemutatóra szóló bérlete is, amivel bárki utazhat. Ha húsz ember dolgozik az irodában, és egyszerre maximum 3-nak van szüksége bérletre munkavégzés keretében történő ügyintézéssel kapcsolatos utazáshoz, akkor megtakarították kb 15 bérlet árát.(és megszopattak 20 dolgozót)

Ha viszont 20 rendes arcképes bérletet őriznek bent, akkor persze a világ legnagyobb faszsága.

csárli hárper 2012.02.01. 13:12:41

csak egy kérdés: az önkormányzat vezetői használhatják a céges autóikat, mobiljaikat, laptopjaikat magán célra? választ nem várok...

Magustanonc 2012.02.01. 13:13:18

@Muad\\\'Dib: Jól értem, hogy te irigyled a több szabadságot? Azt ugye tudod, hogy a munkáltatóddal megegyezhetsz, hogy adjon neked többet, mint amennyi a munka törvénykönyve szerint jár. Persze, erre akkor van reális esélyed, ha van annyira értékes a munkád, hogy neki még így is megérje megadni azt a pár nap plusz szabadságot.

KayaIbrahim 2012.02.01. 13:13:42

Erre már kitalálták az arckép nélküli utazási igazolványt. Vagy az már megszűnt?
Abból elég lenne néhány darab és akinek mennie kell ügyet intézni, elkéri és megy.

Muad\\\'Dib 2012.02.01. 13:17:55

@Magustanonc:
Látom nem világos, amit írtam. Próbálom egyszerűbben. Aberrált az a rendszer, ahol egy 27 éves szellemi foglalkozású embernek 30 nap szabadsága van. Ráadásul nem azért, mert a végzett munkája megterhelőbb lenne, mint más hasonló munkakör, csupán azért, mert az önkormányzatnál dolgozik. Ez színtisztán szocialista örökség...

Magustanonc 2012.02.01. 13:22:58

@Muad\\\'Dib: Miért gondolod, hogy aberrált az a rendszer, amiben 27 évesen valakinek van 30 nap szabadsága?

A norma, ami a többségre vonatkozik automatikusan jó is lesz? Biztos az a jó, ha kevés szabadsága van az embereknek?

Nethooligan 2012.02.01. 13:23:08

Akkor elárulom a nagy titkot és fröcsögés helyett rá lehet jönni miért így csinálják. (Nem kéne tájékozódni esetleg írás előtt?)

Amennyiben a dolgozó megkapja a bérletet, akkor utána 19,04% SZJA-t és 11,9% EHO-t kell fizetni, azaz összesen 30,94% adót.
Ez egy 10ezer Ft-os bérletnél 3094 Ft, tehát pontosan ennyit spórolnak bérletenként azzal, hogy bizonyítottan (aláírogatás) nem használja magáncélra a dolgozó, hanem az üzleti utazásokra biztosítják csak neki a bérletet.

Muad\\\'Dib 2012.02.01. 13:26:48

@Magustanonc:
WTF?
2011-ben 255 munkanap volt. Ebből szerinted a több, mint 10% a normális mennyiség a szabadságokat illetően egy fiatalembernél? És ehhez még vedd hozzá a munkaszüneti ünnepnapokat.

minstrel 2012.02.01. 13:27:26

@Muad\\\'Dib: Ha annyira hiányzik az a 30 nap szabadnap, és amúgy is olyan jó egy önkormányzati dolgozónak, mi tart vissza attól, hogy önkormányzatnál dolgozz? Egyáltalán mi tart vissza bárkit, aki szerint egy önkormányzatnál dolgozni aranybánya?

Nethooligan 2012.02.01. 13:28:44

@Muad\\\'Dib: Olyan rendszer nincs! Az az ember hazudott neked, mert nem lehet 30 nap a szabadsága... (Azaz lehet, ha vak és van 2 gyereke.)
Alapszabadság 21 nap, ha idén tölti be a 28-at, akkor 22 nap, gyermekek után járó pótszabadság 2, 4 vagy 7 nap. Vak munkavállalónak jár 5 nap.
Nagyjából ennyi, ami elképzelhető.

Magustanonc 2012.02.01. 13:30:54

@Muad\\\'Dib: Perpillanat nem számít, hogy én mit gondolok. A kérdésem az, hogy te miért gondolod azt, amit.

tataugebu 2012.02.01. 13:33:00

@Nethooligan: Kösz a felvilágosítást, így midjárt más a leányzó fekvése.

Muad\\\'Dib 2012.02.01. 13:35:40

@Nethooligan:

De van:
"...56. § A közalkalmazottat
a) az „A”, „B”, „C” és „D” fizetési osztályban évi húsz munkanap,
b) az „E”, „F”, „G”, „H”, „I”, „J” fizetési osztályban és a 79/C. §-ban említett munkakör betöltése esetén évi huszonegy munkanap alapszabadság illeti meg.

57. § (1) A közalkalmazottnak a fizetési fokozatával egyenlő számú munkanap pótszabadság jár. Az 1. fizetési fokozatban a közalkalmazottat e címen pótszabadság nem illeti meg.

(2) A magasabb vezető állású közalkalmazottat évi tíz munkanap, a vezető állásút évi öt munkanap pótszabadság illeti meg. ...
"

Muad\\\'Dib 2012.02.01. 13:37:18

@Magustanonc:
Ennél érthetőbben nem tudom leírni. Több, mint egy hónap szabadság, + munkaszüneti napok, 255 munkanappal számolva döbbenetesen sok. Pont.

Nethooligan 2012.02.01. 13:38:51

@Muad\\\'Dib:
Igazad van, el is felejtettem, hogy ők közalkalmazottak.
Ennek minden előnyével és minden hátrányával együtt. Annyi előnyt azért nem tudnak felmutatni, hogy elmenjek azért az éhbérért dolgozni...

Pierr Kardán 2012.02.01. 13:41:22

Ennek a hivatalnak a módszere sajnos teljesen szabályos. Nem őket kell szidni, hanem az APEH-ot (aki ma már NAV, de ezt most hagyjuk).

Ha ugyanis az irodisták magáncélra is használhatnák a bérletet (és a munkába beutazás és a hazautazás magáncélú használatnak minősül!!!) akkor a bérlet természetbeni juttatásnak minősülne és többféle adót kellene utána fizetni :-((

Szóval a történetben kétségkívül óriási szerepe van a hülyének, de jelen esetben a hülyék nem az önkormányzatnál, hanem az APEH-nál ülnek!!!

Muad\\\'Dib 2012.02.01. 13:41:53

@Nethooligan:
Mert szerinted mondjuk egy önkormányzati tanácsadó éhbérért dolgozik?

croatico 2012.02.01. 13:45:22

Egy apróság. Milyen bérletfajtáról van szó? Van ugyanis olyan átruházható - nem fényképes igazolványhoz kötött - bérlet, amit pont a célból hoztak létre, hogy egy cég különböző dolgozói alkalmanként használhassák.

Magustanonc 2012.02.01. 13:47:58

@Muad\\\'Dib: Értem.

Úgy tűnik, a kommunikációs képességeimet meghaladja az, hogy egy egyszerű kérdést úgy tegyek fel neked, hogy megértsd.

Engem különösebben nem érdekel, hogy mi a normális, mert úgy gondolom, hogy nem feltétlenül az a jó.

Viszont elárulok egy nagy titkot neked: a privát szférában egy vezető beosztásúnak annyi szabadsága van, amennyiben megállapodik a cégével, attól függetlenül, hogy mennyi idős. Tehát neki lehet 40 napja is, és ha megadják neki, akkor valószínűleg a cégnek még így is megéri alkalmazni őt.

Magustanonc 2012.02.01. 13:49:09

@Pierr Kardán: Az adótörvényeket a NAV-nál írják és szavazzák meg, hogy őket hülyézed le? :)

A NAV csupán végrehajtója ezeknek a törvényeknek.

minstrel 2012.02.01. 13:50:35

@Muad\\\'Dib: És jellemzően (vagyi többnyire, nagy általánosságban, általában) nem is köztisztviselő/közalkalmazott, hanem szerződéses, "külső" ember. Tehát nem köztisztviselő/közalkalmazotti bértábla szeinti juttatás és szabadság jár neki. ennyit a 30 napról, és az éhbérről :)

mibajunklehet 2012.02.01. 13:55:00

@Nethooligan: Köszönjük a tisztázó hozzászólást. Eszerint akkor a szabály a horror. Ha az APEH hozta, ha a NAV, ha a törvényhozás. Ezzel együtt is kitartok amellett, hogy a szabály betartása is az.

@
És nem, nem átruházható bérletekről van szó.

Nethooligan 2012.02.01. 13:55:45

@Muad\\\'Dib: Utána lehet nézni a közalkalmazotti bértáblának. Nem feltétlen éhbér, de jó fizetésnek sem mondanám. (Nem összekeverendő a köztisztviselők bérével.)

Nethooligan 2012.02.01. 14:01:13

@mibajunklehet: Ahogy mondod, a szabály a horror.
De az Önkormányzat, mivel nadrágszíj meghúzás esete forog fenn kénytelen lehet ehhez a módszerhez folyamodni. Az más kérdés, hogy nem érné-e meg nekik átruházható, azaz nem arcképes igazolványhoz kötött bérletekkel "utaztatni". Már ha létezik még ilyen egyáltalán.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2012.02.01. 14:03:36

A szemét közalkalmazottak! Egy ismerősöm szakdiplomás közalkalmazott egy állami intézetben, elmúlt negyven éves, és 100e nettója van...! A szemétnek...

Muad\\\'Dib 2012.02.01. 14:05:23

@Magustanonc:
Tudom, hogy ebben az országban nem divat sokat dolgozni (sajnos), de tudod mit, legyen igazad. Az a normális, amikor 8-9 naponta elmész egy nap szabadságra. Ez a titka a jó nemzetgazdaságnak...

Muad\\\'Dib 2012.02.01. 14:06:41

@Nethooligan:
Nyert. Most én keveredtem bele a közalkalmazott/köztisztviselő kérdésbe fizetést tekintve...

kötözködő 2012.02.01. 14:15:09

@Muad\\\'Dib: Ha nem diplomás az illető (A-D kategória), akkor 18 éves korától dolgozhat ott. Három évente ugrik egy kategóriát, az 20+4=24 nap. Ha diplomás, akkor 22 éves korában kezdett, vagyis 21+2=23 nap. Ennyi jár alapból, minden más csak gyerek, vezető beosztás stb. esetén, ahogy fentebb is írták. Nekem 10 év munkaviszony után van 25 nap alapszabim. Szóval ebből nagyon nem lehet általánosítani, és nem a kora miatt jár neki.
Az ünnepnapokat meg miért hozod ide, az mindenkinek fizetett szabadság. Számold bele a vasárnapokat is, az még évi ötvenkét nap, aztán vagdalkozz azokkal is.
Ja, és egy elég nagy állami cégnél dolgozom, ahol csak azért van ceruzám, mert ősszel, amikor iskolakezdési akció van, veszek egy dobozzal, és az kitart egy évig.

Magustanonc 2012.02.01. 14:22:03

@Muad\\\'Dib: Most őszintén! Szerinted a mennyiségnek kell lennie a mérvadónak, vagy a minőségnek?

Én egyértelműen az utóbbi mellett teszem le a voksom. Inkább dolgozom jól és intenzíven kevesebb ideig, hogy utána több időm legyen azzal foglalkozni, hogy további munkahelyeket teremthessek. Szerinted ez nem viszi előrébb a gazdaságot?

Anti Anyag (törölt) 2012.02.01. 15:13:46

Erre találták ki amúgy az arckép nélküli bérletet.

Vesznek párat és az viszi, akinek dolga van. Ha végzett, leadja a portán.

Az új szabály tényleg egy baromság. Bár ott a bérlete, szo-vas. ne utazzon vele, vagy hogy?

Ez egy tipikus "megtakarítok főnök" alfőnöki lihegés, a főnök meg van hasonlóan beosztottjához van olyan ostoba, hogy tényleg azt gondolja, hogy ez megtakarítás.

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2012.02.01. 15:17:24

@Nethooligan: Mert ez az az ország, ahol senkinek eszébe nem jutna ésszerű módon odaadni a dolgozónak a bérletet korlátlan használatra, és egyúttal kitöltetni velük egy papírt arról, hogy a bérletet ideiglenesen átvette, de az valójában az önkormányzaté.
Egyébként úgy tűnik, sajnos tényleg. Csak odáig jutottak el, hogy az adót el kéne kerülni, de hogy azt esetleg lehetne úgy is, hogy ne szopjon vele mindenki, az már magas volt.

penelope garcia 2012.02.01. 15:29:01

Jézusom. Ezt nem hiszem el. Ekkora sötétség nem létezhet.

penelope garcia 2012.02.01. 15:47:53

@Muad\\\'Dib:

Te nem ismered a közalkalmazotti bérlistát?
Röhejes éhbér, igen.

Silent Bob 2012.02.01. 15:56:42

@Nethooligan: A másik nagy titok meg az, hogy "mentsük meg a BKV-t" ezért megveszi az Önkormányzat a bérletet + megvesz a dógozó még egyet, hogy be is tudjon menni. Tehát gyakorlatilag az Önkormányzat támogatja a BKV-t 10.000/dógozóval, amit természetesen mi (adófizetők) csengetünk ki. Nem hülyék ezek, csak úgy csinálnak.

Anti Anyag (törölt) 2012.02.01. 16:28:44

@Silent Bob: Nálunk vagy 15 éve (önkormányzat cége) azt találták ki, hogy aki 1 km-en belül lakik, az kap ingyen bérletet, mert gyalog jár be dolgozni, tehát nem vesz bérletet.

A többinek úgyis kell vennie bérletet, tehát nekik nem kell, nem is kaptak.

Silent Bob 2012.02.01. 16:30:37

@Anti Anyag:
Fu, ezt még egy kicsit emésztenem kell. :D

a_tom 2012.02.01. 17:17:49

Úgy tudom ez a rendszer működik a Postánál is egy jó ideje.
Zseniálisan szarrágó megoldás, legyen hungarikum, védessük le amíg nem késő.

230e 2012.02.01. 18:37:48

@Pierr Kardán: Nem a NAV a hüly (legalábbis ebben az esetben), hanem a jogalkotó, aki ilyen szabályokat hoz.

zbzbzb 2012.02.01. 18:37:52

Nem hiszem el. Ilyen nincs is.

knbm (törölt) 2012.02.01. 19:11:35

@Pierr Kardán:
Az adószabályokat nem az apeh hozza. Ők csak végrehajtják. A jogszabályokat pedig a parlamentben hozzák. Szóval a h.....k a parlamentben vannak.

esmein 2012.02.01. 19:54:33

mibajunklehet: Ha nem banod nagyon, ezt leforditanam angolra es kiraknam valahova, ahol magyarul nem ertok is jarnak. Pottyints ram mi a helyzet!

mibajunklehet 2012.02.01. 20:04:08

@esmein: Persze. Mi bajunk lehet? :)
Na, szóval: Nem bánom, sőt, köszönöm, megtisztelő. Majd küldj egy linket, ha lesz.

esmein 2012.02.01. 20:08:29

@mibajunklehet: koszi! Szeretek rakerdezni. Sose tudni. Szerzoi jogok meg ilyenek. :)

Lencsi.lány 2012.02.02. 13:42:07

miért van az, hogy már meg sem lepődöm?!
süti beállítások módosítása